Cathelijne.reismee.nl

De afgelopen maand en de inzamelingsactie van Basisschool de Bron

Vanaf nu nog maar 3 weken te gaan in Guatemala, gelukkig met nog leuke uitstapjes voor de boeg. Maar nu eerst naar afgelopen maand. Sinds ik terug ben uit Costa Rica heb ik ondertussen 2 weken Spaanse les erop zitten en werk ik door de week weer in San Mateo. De eerste week dat ik daar na mijn vakantie startte, had ik een klasje met de allerkleinste kinderen samen met een andere vrijwilligster. Vanaf de week daarop heb ik een eigen klasje met ongeveer 7 kinderen van 5 en 6 jaar. Ik bedenk dagelijks iets wat we gaan doen, zo hebben we geknutseld, koekjes gebakken, gesport en sieraden gemaakt. Volgende week is mijn laatste werkweek in het project. Dan heb ik in totaal 7 weken in San Mateo gewerkt.

Op zaterdag 21 januari heb ik de vulkaan de Agua beklommen met ongeveer 8000 mensen tegen huiselijk geweld en tegen geweld over het algemeen in Guatemala. Op mijn blog staat onder het kopje `video's´ een filmpje waarop ik ben te zien en dat geeft een beeld van de dag dat we de vulkaan hebben beklommen.

De week daarop hebben we de verjaardag van Hanne gevierd in de tuin van Zamora, de Spaanse school. Omdat het hier traditie is een piñata te kopen voor iemands verjaardag, hadden we dat nu ook gedaan. Een grote hond met snoep moest kapot worden geslagen waarna er een berg snoep uitviel.

Afgelopen weekend hebben we op vrijdag een afscheidsfeestje gehad voor Daan. Dat feestje was wederom op school. De dag daarna zijn we met 15 personen naar Monterrico vertrokken aan het strand. Het hotel ligt meteen aan het water en heeft verder een groot zwembad. Het weer was erg warm en fijn en het weekend heel erg gezellig met zijn allen.

Project Basisschool de Bron uit Deurne
Mijn broer Meindert werkt in Deurne voor basisschool de Bron. Hij kwam met het idee geld in te zamelen voor de Stichting Los Ninos waarvoor ik werkzaam ben. Net voor de kerst werd er dan ook op basisschool de Bron een sponsorloop georganiseerd waar alle kinderen van school aan deelnamen. Een dag later hebben zij een veiling georganiseerd en velen spullen verkocht. Met dit goede initiatief heeft basisschool de Bron dan ook ruim 2000 euro opgehaald voor Stichting Los Ninos. Het geld heeft als doel het investeren in de tuin in San Mateo. Zij hebben nog niet zo lang een tuin waar kinderen in kunnen werken en waar zij dieren houden. De kinderen werkten voorheen met de handen. Maar dat hoeft nu niet meer, omdat dankzij het bedrag dat basisschool de Bron heeft opgehaald gereedschap is aangeschaft om in de tuin te werken, zoals een tuinslang, harken en klein gereedschap. De directrice van de school heeft meerdere malen haar dank geuit aan mijn broer, maar vooral aan alle kinderen van basisschool de Bron. Op de foto's is goed te zien hoe blij de kinderen zijn met de gereedschappen. Omdat het geldbedrag zo hoog is, wordt het geld naast het gereedschap ook gebruikt voor de huur van de tuin en voor het eten wat kinderen tussen de middag krijgen op het project. Nogmaals dank aan basisschool De Bron voor dit mooie bedrag.

Laatste loodjes
Nu nog maar 1 week wachten voordat papa en mama langskomen. Een goed moment om dan het mooie Tikal te gaan bezoeken. Nu lig ik helaas typend op bed doordat ik ziek ben. Slechte start van het weekend, dus hopelijk gaat het morgen beter, zodat ik weer volop kan genieten hier.

Allemaal alvast een fijne carnaval gewenst. Vreemd dat ik dat dit jaar moet gaan missen in Nederland, maar ga volgende week hier een avond carnaval meemaken; dus ben benieuwd!

Adios!!

Reacties

Reacties

Anne

Maat! Wat ontzettend mooi dat je de kinderen daar zo blij hebt kunnen maken! Toch raar dat, wat voor ons zo vanzelfsprekend is, andere zo blij kan maken! Je bent (samen met de bron) goed bezig!

Ga nu snel de foto's kijken.. We mailen/facebooken!

XX

Sabrine

He Cat, wat een goed verhaal, top van je broer dat ie zoveel geld heeft ingezameld!!! Zo te horen vliegt de tijd voorbij en ben je flink aan het genieten daarzo!!
Heel veel plezier nog de laatste weken en tot in Nl. Kijk wel f uit met die honden kapot slaan, want dat valt naar mijn idee ook onder huiselijk geweld :)
Have fun, ik zal vanmiddag een neutje op je drinken met het 5-5 toernooi!! x

Eeke

Ziet er goed uit allemaal cath! Die vulkaan zie je tenminste goed ;)
Veel plezier de laatste weken. Wat gaat de tijd toch snel. Kus

Lid

Hee Catje!
Wat een leuk verhaal weer en leuke foto's, met name de chick in de chickenbus :-) wat ben je bruin trouwens!!
Enjoy en vol genieten van je laatste weken daar!
From Paris with love!!
Liewie xx

Yvonne

Wat leuk om de foto's te zien en je verhaal te lezen. Mooi om te zien hoe de kinderen met het gereedschap in de tuin werken. Echt top dat de bron dat geld heeft ingezameld en je kunt zien wat er van gekocht is. Nog even en je ouders komen, geniet ervan! Daarna nog naar canada? Hier echt winter en erg koud, dat wordt mogelijk een kaauw reundje Klot......
Liefs, Yvonne

Nieke

Goed werk Cath! Ik ga nu gauw je foto's bekijken!! Geniet er nog van!! En ik kan inmiddels al zeggen, tot snel!
xx

Inge

Ik heb weer genoten van je foto's en reisverhaal. Het is geweldig om te lezen dat de inzamelingsactie direct goed besteed is en wat een leuke foto's van die kleine tuinmannetjes en vrouwtjes. Wat hebben wij (en onze kinderen) dan toch een overvloed zonder het bewust te waarderen. Ik werd er echt ff stil van........ ! Lieve Cat, super trots op je ! Geniet van het weerzien met pap en mam volgende week. En maak er nog een leuke tijd van !
X

tanja klaassen

Heey Cath, weer een leuk verhaal en mooie foto's. Je straalt helemaal. Volgens mij is het een goede beslissing geweest om te gaan. Leuk om nog even met je te chatten zaterdag al was het maar kort. Het was net heel druk op dat moment. Jammer. Geniet nog van de laatste weekjes en fijn dat je weer naar Nederland komt. Liefs Tanja

Bien

Goed bezig Cath! Leuk die kindjes allemaal en dat je ze weer zo blij hebt kunnen maken.. Super..
Die foto van de chickenbus, super vet haha.. Chickie achter t stuur bij de Chickenbus.. Top!

Zal je missen met de carnaval maar de foto's zullen zaterdag middag wel al op FB verschijnen..

Veel plezier met jullie pa en ma en tot mails..

Alaaf!! xx

Saskia

Hey Cathelijne
We zijn weer op de hoogte, schitterende verhalen en foto's. Wat een leuke koppie's hebben de kinderen en volgens mij zitten er ook een paar gezellige ondeugende bij ??!!
De sneeuw is weg en de temperatuur is weer boven nul. Jammer van de Elfstedentocht, maar ...........
Carnaval staat voor de deur en we hebben al 2 leuke activiteiten gehad. Zullen aan je denken als we aan het dweilen zijn !!
Geniet met jullie mama en papa en doe alle bekenden in Canada de groeten en natuurlijk ook van ons aan jou. Doei, Saskia Harrie Imre en Lars

Annemijn

Hi lieve cat,

Wat een mooie belevenissen weer en wat zul jij terug komen met een rugzak mooie herinneringen en ervaring! Hoe bevalt de vakantie met pap en mam? Inmiddels zullen alle kids wel met een mooi paar schoenen daar rondlopen...
En fijn dat jij met Meindert een bijdrage kan leveren ad tuin en diertjes!
We hebben je wel gemist met 5x5. Ineens een andere omroepstem en ineens geen sportiviteitsprijs voor ons team. :)

Nou, geniet er nog van de laatste weken en ik ben heel blij dat ik je bijna weer zie.

Big xxx voor jou en pa en ma

Sassy

Hey Cath,

super verhaal.. Super fijn dat je overigens al weer bijna terug komt! Geniet nog van je laatste dagen!

x

Bien

Cath,

Geniet nog ff van je laatste dagen!

Veel plezier..

xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!